Λογοθεραπεία -The Unique Minds

Τι είναι η Λογοθεραπεία;

Η λογοθεραπεία για παιδιά είναι επιστήμη που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητες λόγου, ομιλίας, φωνής, κατανόησης και επικοινωνίας, αλλά και λειτουργίες όπως η σίτιση και η κατάποση.
Στόχος μας δεν είναι μόνο να μιλήσει ένα παιδί “καθαρά”, αλλά να εκφράζεται, να κατανοεί, να συνδέεται και να συμμετέχει με αυτοπεποίθηση στο περιβάλλον του.

Ροή της Ομιλίας
(π.χ. τραυλισμός)

Φωνή (π.χ. βραχνάδα, αλλαγές στη χροιά)

Αντιληπτικές και γνωστικές ικανότητες
(συγκέντρωση, μνήμη)

Δυσκολίες Σίτισης και Κατάποσης

Άρθρωση και Καθαρότητα Ομιλίας

Προφορικές και Γραπτές Δεξιότητες

Λεξιλόγιο και Γραμματική

Κοινωνική Επικοινωνία

Ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία όταν παρουσιάζει:

  • Καθυστέρηση ομιλίας: απουσία λόγου ή περιορισμένο λεξιλόγιο μετά τα 2 έτη
  • Δυσκολία στην άρθρωση: παραλείπει, αντικαθιστά ή παραμορφώνει ήχους (π.χ. «τότα» αντί για «κότα», «πίτι» αντί για «σπίτι»)
  • Δυσκολία στη φωνολογία: παράγει σωστά φωνήματα, αλλά όχι μέσα στις σωστές λέξεις (π.χ. «δάσος» → «βάσος»)
  • Δυσκολία στη ροή της ομιλίας: τραυλισμός (π.χ. «μμμμ-μαμά»), ταχυλαλία
  • Δυσκολία κατανόησης οδηγιών: δεν αντιδρά σε εντολές όπως «δείξε μου το…» ή «δώσε μου το…»
  • Δυσκολία στην έκφραση: δεν μπορεί να αφηγηθεί μια ιστορία ή να περιγράψει γεγονότα
  • Προβλήματα φωνής: πολύ χαμηλή, ένρινη ή βραχνή φωνή χωρίς ιατρική αιτία
  • Δυσκολίες επικοινωνίας: αποφεύγει την οπτική επαφή, δεν παίρνει σειρά στη συζήτηση ή δυσκολεύεται στους κοινωνικούς κανόνες επικοινωνίας
  • Περιορισμένο λεξιλόγιο: δε χρησιμοποιεί νέες λέξεις ή φράσεις
  • Δυσκολία σίτισης: αποφεύγει σκληρές τροφές ή δυσκολεύεται να πιει από ποτήρι ή καλαμάκι
  • Γλωσσικές δυσκολίες στο σχολείο: προβλήματα στην ανάγνωση, γραφή ή κατανόηση κειμένου

Η λογοθεραπεία για παιδιά δεν αφορά μόνο παιδιά με διαγνώσεις όπως ΔΑΦ (αυτισμός), ΔΕΠΥ ή μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και εκείνα που απλώς χρειάζονται υποστήριξη για να εκφράζονται πιο καθαρά, οργανωμένα και αποτελεσματικά.

Ροή της Ομιλίας
(π.χ. τραυλισμός)

Φωνή (π.χ. βραχνάδα, αλλαγές στη χροιά)

Αντιληπτικές και γνωστικές ικανότητες
(συγκέντρωση, μνήμη)

Δυσκολίες Σίτισης και Κατάποσης

Άρθρωση και Καθαρότητα Ομιλίας

Προφορικές και Γραπτές Δεξιότητες

Λεξιλόγιο και Γραμματική

Κοινωνική Επικοινωνία

Από ποια ηλικία μπορεί ένα παιδί να ξεκινήσει λογοθεραπεία

Η έγκαιρη παρέμβαση είναι καθοριστική. Η λογοθεραπεία μπορεί να ξεκινήσει ακόμη και από τη βρεφική ηλικία (12–18 μηνών), όταν υπάρχουν ενδείξεις όπως:

  • έλλειψη βλεμματικής επαφής
  • περιορισμένη μίμηση ή ανταπόκριση σε ήχους
  • απουσία “μπαμπαλίσματος” ή απλών ήχων

Στην προσχολική ηλικία (2-5 ετών), η λογοθεραπεία εστιάζει στην ανάπτυξη του λόγου, της άρθρωσης, της κατανόησης και της φωνολογικής επίγνωσης, θεμέλια δεξιότητες για την ανάγνωση, τη γραφή και τη σχολική επιτυχία.

Όσο νωρίτερα εντοπιστεί μια δυσκολία στην ομιλία ή τον λόγο, τόσο πιο φυσικά και εύκολα υποστηρίζεται η ανάπτυξη του παιδιού.

Ο ρόλος του λογοθεραπευτή

Η σχέση που χτίζεται ανάμεσα σε λογοθεραπευτή, παιδί και οικογένεια είναι καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία της θεραπείας.
Με στοχευμένες δραστηριότητες, οπτικοακουστικά ερεθίσματα και παιχνίδια επικοινωνίας, ο λογοθεραπευτής ενισχύει την ικανότητα του παιδιού να εκφράζεται καθαρά, να κατανοεί, να κοινωνικοποιείται και να μαθαίνει με αυτοπεποίθηση.

Σε συνδυασμό με την Εργοθεραπεία, υποστηρίζουμε ολιστικά κάθε παιδί.

Δώσε χρόνο, όχι πράγματα
Jackson Browne

Κύλιση στην κορυφή