Εργοθεραπεία - The Unique Minds

Τι είναι η Εργοθεραπεία;

Η εργοθεραπεία παιδιών είναι μια επιστημονικά τεκμηριωμένη θεραπευτική παρέμβαση που βοηθά το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες απαραίτητες για την ανεξαρτησία και τη λειτουργικότητά του στην καθημερινή ζωή, στο σπίτι, στο σχολείο και στο παιχνίδι.

Στόχος μας στο The Unique Minds είναι να υποστηρίξουμε το παιδί ώστε να συμμετέχει ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες της ημέρας, μέσα από παιχνίδι, εξάσκηση και ενδυνάμωση των δεξιοτήτων του.

Κίνηση και ισορροπία,
σταθερότητα σώματοςπερπάτημα,

Ντύσιμο, Κούμπωμα, Δέσιμο Κορδονιού

Κατανόηση και Έκφραση του Λόγου

Χρήση εργαλείων όπως ψαλίδι και μολύβι

Προ-Μαθηματικές Έννοιες

Χωρικός
Προσανατολισμός

Αισθητηριακή επεξεργασία και ολοκλήρωση

Χρονικός
Προσανατολισμός

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία

  • Αδρή και λεπτή κινητικότητα: δυσκολία στο γράψιμο, στο κόψιμο με ψαλίδι, στο ντύσιμο ή στη χρήση μικρών αντικειμένων.
  • Αισθητηριακή επεξεργασία: υπερευαισθησία ή μειωμένη ανταπόκριση σε ήχους, φώτα, υφές ή κινήσεις.
  • Συντονισμός και ισορροπία: συχνές πτώσεις, αδέξιες κινήσεις ή αποφυγή δραστηριοτήτων που απαιτούν σωματικό έλεγχο.
  • Αυτοεξυπηρέτηση:δυσκολία σε δραστηριότητες όπως το φαγητό, το βούρτσισμα δοντιών, το ντύσιμο ή η χρήση τουαλέτας. 
  • Συγκέντρωση και οργάνωση: δυσκολία να παραμείνει σε μια δραστηριότητα ή να ολοκληρώσει εργασίες.
  • Κοινωνικές δεξιότητες και συναισθηματική ρύθμιση: δυσκολία στη διαχείριση απογοήτευσης, στην αναμονή ή στη συνεργασία με άλλα παιδιά.

Η εργοθεραπεία δεν απευθύνεται μόνο σε παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες, ΔΑΦ ή ΔΕΠΥ, αλλά και σε εκείνα που χρειάζονται υποστήριξη για να ενισχύσουν την προσαρμογή, την αυτοπεποίθηση και τη συμμετοχή τους στην καθημερινή ζωή.

Κίνηση και ισορροπία,
σταθερότητα σώματοςπερπάτημα,

Ντύσιμο, Κούμπωμα, Δέσιμο Κορδονιού

Κατανόηση και Έκφραση του Λόγου

Χρονικός
Προσανατολισμός

Χρήση εργαλείων όπως ψαλίδι και μολύβι

Προ-Μαθηματικές Έννοιες

Χωρικός
Προσανατολισμός

Αισθητηριακή επεξεργασία και ολοκλήρωση

Χρονικός
Προσανατολισμός

Από ποια ηλικία μπορεί να ξεκινήσει η εργοθεραπεία

Η εργοθεραπευτική παρέμβαση μπορεί να ξεκινήσει από τη βρεφική ηλικία (12–18 μηνών), όταν υπάρχουν ενδείξεις καθυστέρησης στην ανάπτυξη κινητικών, αισθητηριακών ή κοινωνικών δεξιοτήτων.

Η έγκαιρη παρέμβαση είναι καθοριστική, καθώς ο εγκέφαλος των παιδιών διαθέτει υψηλή νευροπλαστικότητα, γεγονός που επιτρέπει ταχύτερη μάθηση και προσαρμογή.
Όσο πιο νωρίς εντοπιστούν οι δυσκολίες, τόσο πιο αποτελεσματικά μπορεί να υποστηριχθεί η ανάπτυξη του παιδιού.

Ο ρόλος του εργοθεραπευτή

Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί το παιδί μέσα από ειδικά εργαλεία και σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις δυνατότητές του.
Σε συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς, χρησιμοποιεί δραστηριότητες παιχνιδιού, αισθητηριακές ασκήσεις και στοχευμένες τεχνικές για να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει αυτονομία, αυτοπεποίθηση και λειτουργικότητα στην καθημερινότητά του.

Σε περιπτώσεις που τα παιδιά χρειάζονται υποστήριξη και στον λόγο ή την επικοινωνία, συνεργαζόμαστε στενά με το τμήμα Λογοθεραπείας του κέντρου μας, για μια ολιστική προσέγγιση.

Το κάθε παιδί είναι ένα θαύμα
Paulo Coelho

Κύλιση στην κορυφή